Løp Senja

Vi har bestemt oss for å starte ei løpegruppe på Senja. Vi ble oppfordret av løpere i Tromsø som er med i løpegruppa Northern Runners til å starte ei løpegruppe, noe som gir stor løpemotivasjon. Northern Runners ble startet i Tromsø for et par år siden av noen kamerater som ville ha noen å løpe sammen med. I dag er det et sted mellom 30 og 50 løpere som trener sammen fast hver uke. Northern Runners er et lavterskeltilbud der det sosiale står sterkt i fokus og man «framløper» hverandre.

bakerinostalgi_02_630

På Senja startet det med at to løpeglade jenter ble koblet sammen via en blogg og Facebook. Vi tok kontakt med hverandre og avtalte vår første løpetur sammen. Begge var like ivrige og samtidig litt nervøse for hvilket nivå den andre skulle være på, så det ble mange dobesøk før første tur. Løpeturen var helt fantastisk og ga mersmak. To jenter med store smil kom hjem og bestemte seg for å opprette en Facebook-gruppe for å sjekke steminingen for en løpegruppe. Etter bare tre fellesturer er vi nå fire stykker, noe vi er kjempefornøyde med.

Northern Runners Senja - Islandsbotn

Spreke jenter på vei fra Islandsbotn til Silsand. Fotografen dokumenterer ivrig.

Et av målene våre er å bli så mange løpere at politikerne våre skjønner at vi må få gang og sykkelsti fra Silsand til Islandsbotn. Det er på høy tid!

 

Kine og Cecilie

Kine og Cecilie – initiativtakerne til Løp Senja

Hvis du har lyst å være med oss å løpe, så har vi fast løpedag og sted annonseres på Facebook på gruppa Løp Senja. Vi håper vi får med oss mange slik at det blir folk på alle nivåer, både de som ikke har løpt så mye før og de som har løpt mye.

Løp Senja er et gratis og uforpliktende tilbud som alle som vil kan være med på. Vi har foreløpig satt en fast løpedag, men enkelte helger kommer vi også til å annonsere løping. Man kan delta på det man ønsker og får ikke fravær dersom man ikke møter. Treningene legges opp slik at alle kan være med, de som bruker 35 min på mila og de som bruker over timen. Vi pleier å løpe ca 8-10 km, men om man vil løpe kortere gjør man det. Det er også lov å gå. Hovedpoenget er at vi kommer oss ut og opp av sofaen. Trening er faktisk den beste medisinen mot stress, hodepine og mye annet.

Del gjerne med noen du tror kan være interessert i å løpe med oss.

Løpehilsen fra
Cecilie

2 tanker om “Løp Senja

  1. tove brandser

    Hei høres spennende ut. Jeg kan være med å danne baktroppen.håpet det er andre på mitt lave nivå. Klarer å jogge 2km før jeg må ta gå pause. Tro dette kan være en fin mulighet til å komme vidre. Mvh Tove

Det er stengt for kommentarer.